Verslas/Ekonomika

Kaip efektyviai išnaudoti reklaminius plotus?

Reklaminiai plotaiReklaminių plotų nuoma šiomis dienomis yra itin populiari. Nors ir daugybė kompanijų renkasi reklamą internete, tačiau reklamos šalia kelių, automagistralių, miestuose vis dar išlieka populiarios. Ir ne veltui – juk tokiu būdu reklamuojant paslaugas ar prekes, apie jas sužino daugybė žmonių. Tačiau reklaminį plotą pasirinkti, o dar ir jį tinkamai išnaudoti – nėra lengva.

Reklaminiai plotai gali būti labai įvairaus dydžio. Pradėkime nuo mažų, vos keliolikos centimetrų pločio reklaminių plotų viešajame transporte, iki didžiulių tentų šalia kelių. Visų pirma, reikia žinoti, kad skirsis šių reklamų kaina (įskaitant ir tai, keliose transporto priemonėse norėsite reklamuotis). Didžiuliai reklaminiai plotai šalia kelių ir miestuose yra brangūs. Ne vien dėl to, kad reikia pagaminti, atspausdinti didelę reklamą, bet dar ir dėl to, jog tokios reklamos pasiekia dešimtis tūkstančių žmonių kasdien. Na, o reklamos viešajame transporte yra orientuotos kiek į kitą auditoriją. Pripažinkime, juk troleibuse nereklamuosite naujausio Lexus modelio ar prabangių drabužių?

Reklaminio ploto išnaudojimas labai svarbus, juk nenorite pusmečiui išsinuomoti reklaminį plotą ir neturėti efektyvios reklamos? Dažna klaida, ką daro besireklamuojantieji, tai maksimalus ploto išnaudojimas. Kalbame apie atvejus, kai pateikiama per daug informacijos. Didelis informacijos kiekis dažniausiai nėra efektyvus. Žmogus, pamatęs reklamą, visų pirma, turi spėti ją suprasti, pamatyti tik svarbiausią informaciją. O visa kita bus galima perteikti potencialiam klientui jau privačiame pokalbyje. Kartais reklamos gali būti itin minimalistinės. Ir tai nebus blogai, jei tokia reklama perteiks pagrindinę informaciją, leidžiančią potencialiam klientui suprasti, kas reklamuojama, kokie to privalumai.

Ir žinoma, norint turėti tikrai gerą reklamą ir maksimaliai išnaudoti reklaminius plotus, verta investuoti į gerą reklamos dizainerį ir vadybininką. Reklamos kūrimas yra daug žinių reikalaujantis darbas. Tame yra ir psichologijos, ir vadybos, ir kitų mokslų. Svarbu, kad reklama ne tik atkreiptų dėmesį, bet ir perteiktų svarbiausią informaciją bei sukelti emociją. Būtent emocijų sukėlimas yra siejamas su efektyvia reklama. Emocijos išlieka ilgiau atmintyje, todėl reklama yra geriau prisimenama ir tampa tikrai efektyvesne. Vienas iš efektyviausių reklamos būdų vadinamas partizaniniu marketingu. Tačiau tai tinka ne kiekvienai verslo rūšiai. Prisiminkime, visuomet reikia orientuotis į tikslinę auditoriją ir kiek įmanoma pasistengti, kad būtų išnaudoti reklaminiai plotai.