Garsiausi reklamų kūrėjai ir dizaineriai patvirtins, jog ryžtingi ir novatoriški, kūrybiški sprendimai beveik visada priimami vieno, dviejų arba trijų išvien dirbančių protų – kitos tiesos nėra. Kolektyvinis mąstymas dažniausiai atveda į aklavietę ar sukelia dar liūdnesnių pasekmių. Be to, kuo sumanesni asmenys sudaro grupę, tuo sunkiau išgryninti sumanymą. Mąstymas ir sprendimų priėmimas grupėje baigiasi blaškymusi tarp tuščių sienų.
Turėdami gerą idėją, nesvarbu, ar tai vizitinės kortelės dizainas, logotipas ar kitas su reklamos gamyba susijęs dalykas, apgalvokite ją – viskas puikiai dera, esate įsitikinę, kad tai yra tinkama, ambicinga ir veržli idėja, be to, ji sužadina kiekvieną jūsų kūno ląstelę. Ar šis sumanymas išlieka iškalbingas atspausdintas? Taip. Ar jis gali tapti triuškinama televizine reklama? Taip. Užrašykite visa tai ir sumanymą parduokite savo klientui. Nieko neanalizuokite. Pasikliaukite nuojauta. Pasikliaukite instinktais. Kūrybiniame procese analizė iškelia į paviršių ne tik teigiamus aspektus, bet taip pat giliai slypinčius ir bauginančius trūkumus, o diskusija apie trūkumus iš esmės prilygsta analizės sukeliamam paralyžiui.
Jūsų darbai turi įžiebti, provokuoti, šokiruoti ir triuškinti. Didžioji dalis darbdavių tvirtina, kad jauni žmonės, įžengę į verslo pasaulį, baiminasi rizikuoti ir yra lygiai tokie pat konservatyvūs kaip kostiumuotieji nuobodos. Pripažinkime: tai būdinga visai žmonijai. Gyvename bijodami paties gyvenimo, darbo ir mirties. Studentai yra mokomi susikurti „profesionalų” savo darbų aplanką, o ne tokį, kurį atvertus imtų suktis galva. Didieji kūrėjai garsiai skelbia norintys matyti rizikuojančius jaunus žmones, tačiau pamatę jų darbų rinkinį, kuris mažumėlę laužo įprastas normas, jie sako, kad jaunuoliui trūksta disciplinos arba jis yra keistas. Tai trikdo, nes jaunimas negauna aiškių nuorodų. Faktas vienas: atsargumas kūrybinėje sferoje – tai neįkvepiančio darbo sinonimas.
Svarbu prisiminti, jog net puikiausias sumanymas pats savęs neparduos. Pristatydami savo sumanymą užsakovams, visada prisiminkite tris dalykus: papasakokite, ką jie netrukus pamatys, tuomet parodykite jiems tai ir – galiausiai – kupini užsidegimo papasakokite, ką jie ką tik pamatė.
Norint parduoti darbą, kuriuo patys didžiuojatės, turite kalbėti pompastiškai ir kupini susižavėjimo, turite grasinti, mukti, bandyti įpiršti ir įsiteikti, išpūsti, išgirti, manipuliuoti, įžeisti, garsiai kalbėti, retkarčiais kurti vietoje, tačiau visada pardavinėti apimtiems entuziazmo. A. Linkolnas kartą pasakė: „Kai žmogus sako kalbą, noriu, kad jis atrodytų lyg vaikantis bites.“
Trokšdami būti sėkmingais kūrėjais, būkite pasiruošę kovoti su bitėmis visą gyvenimą (net jeigu retkarčiais jos jus ir sugels).